dlaStudenta.pl restauracje finanse praca ogłoszenia stancje galerie forum
CreamfieldsFestiwal Creamfields narodził się na wyspach brytyjskich – miejscu, z którego rozprzestrzenił się na Europę clubbing.

Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych, młodzieżowych brandów w Wielkiej Brytanii. W ciągu dziesięciu lat istnienia Creamfields stało się dla milionów ludzi na całym świecie czymś więcej niż tylko festiwalem. Dla młodych Brytyjczyków jest to wręcz styl życia, marka, z którą identyfikuje się całe pokolenie. Dzięki obecności na czterech kontynentach, publiczności liczonej dla wszystkich edycji w milionach uczestników, stało się również zjawiskiem rozpoznawalnym nieomal pod każdą szerokością geograficzną. Bez wątpienia festiwal poszerzył oczekiwania odbiorców poprzez prezentowanie najbardziej zróżnicowanych zestawów wykonawców należących do szerokiego spektrum muzyki tanecznej.
Creamfields to nie tylko muzyka mechaniczna z płyt, ale i występy na żywo. Ta formuła, podobnie jak doskonała organizacja oraz umiejętny dobór wykonawców powodują, że od lat impreza zbiera pochlebne recenzje nie tylko wśród uczestników i krytyków, ale również wykonawców. Creamfields został przez nich uznany za najlepszy festiwal muzyki dance na wyspach brytyjskich. Jak zauważył Fatboy Slim: „Creamfields jest unikalny, wyrazisty, zawzięcie hedonistyczny” i z pewnością jest jednodniową kwintesencją niezwykłego zjawiska jakim jest clubbing.

Cream jest brytyjską firmą z branży przemysłu rozrywkowego, która zajmuje się organizacją występów na żywo, festiwali, płyt oraz przekazem w mediach. Imprezy odbywają się praktycznie przez cały rok, a ich nasilenie przypada oczywiście na sezon wakacyjny. O rozmachu przedsięwzięć organizowanych przez tę firmę świadczą liczby: każdego roku logo Cream patronuje 350 imprezom, na Ibizie każdego sezonu bawi się na takich imprezach 65 tys ludzi, a 115.000 osób zgromadziły 4 festiwale Creamfields zorganizowane w 4 różnych krajach - Anglii, Irlandii, Czechach, Argentynie!
Popularność festiwali Creamfields spowodowała ekspansję tej marki poza Wielką Brytanię – do tej pory megaimprezy pod tą nazwą odbyły się poza w/w także w Chile, Meksyku, Brazylii, Rosji, Turcji i Polsce. Każdy z nich zgromadził od 12 do 50 tys. osób, a argentyńska edycja festiwalu w 2004 roku dorównała frekwencją (50 tys. klubowiczów!) macierzystej, rekordowej imprezie w Liverpoolu (tyle samo uczestników w 2000). W tym roku pod nazwą Creamfields zaplanowane jest 8 plenerowych imprez, na które przybędzie wg szacunków organizatorów prawie ćwierć miliona ludzi! Marka Cream po raz pierwszy pojawi się na Ukrainie i… w Chinach!

CreamfieldsMarkę Cream oraz jej kojarzenie przez odbiorców doceniły uznane firmy min Biritsh Telecom, Ballentine’s, Sony, Marlboro, Pepsi, Nescafe, Gilette, które powierzyły organizatorom związanym z Cream przygotowanie eventów promocyjnych.
Promocja marki odbywa się również przez stronę internetową www.cream.co.uk, która jest jedną ze stron najczęściej odwiedzanych przez młodych ludzi (ponad 81 tys. odwiedzających w miesiącu), a w zarejestrowanej bazie mailingowej znajduje się około 60 tys. aktywnych odbiorców!
Łącznie promotorzy imprez z Cream mają dostęp do ponad 125 tys. klubowiczów, poprzez email, pocztę i SMS, w tym 65 tys. użytkowników zarejestrowanych przez e-mail, 7000 przez SMS i ponad 70 tys. do których informacje docierają pocztą. W ramach przedsięwzięcia działa także radio Jump FM, nadawane przez spółkę Absolute Radio International, stworzoną przez Cream i Absolute Radio UK, które obejmuje swoim zasięgiem część Wielkiej Brytanii oraz Cream TV, kompania produkcyjna, realizująca programy i relacje z festiwali Creamfields dla Channel 4. Ekipa ta przygotowywała także filmy dokumentujące clubbing na Ibizie, na której imprezy Creamfields są jednym z najbardziej oczekiwanych w sezonie.
Na kilkunastu scenach odbywają się występy na żywo (live acts) oraz grają DJ, rzecz jasna najlepsi na świecie. Jednakże festiwal nie jest jedynym produktem firmy Cream. Ma ona za sobą udaną organizację megaimprez milenijnych w Liverpoolu, Londynie i Cardiff (na tej pierwszej zgromadziło się bagatela 25 tys. osób). Brytyjczycy nie poprzestając na tym inwestując w media i kulturę młodzieżową, szukając formuł, które rozszerzą brand poza świat muzyki tanecznej/klubowej.

Festiwal Creamfields stanowi sam w sobie klasę i jest zaliczany do pięciu największych imprez o charakterze klubowym na Wyspach Brytyjskich. Po raz pierwszy odbył się w 1998 roku w Winchester, w południowej Anglii, by po roku zawitać do Liverpoolu. W tym mieście organizowany jest cyklicznie, na zakończenie lata podczas sierpniowego weekendu, który na Wyspach zwie się August Bank Holiday weekend. Przez 15 godzin na kilku scenach prezentuje się czołówka brytyjskiej sceny klubowej oraz zagraniczne gwiazdy czyli absolutny top jeśli chodzi o koncerty i tzw live-acty, które mają miejsce na Live Outdoor Stage oraz Djów, których występy odbywają się w zorganizowanych tematycznie namiotach. Na przestrzeni lat na Creamfields wystąpiły właściwie wszystkie liczące się gwiazdy konsolety, laptopa
i mikrofonu: Outkast, Run DMC, Beck, Kellis, Underworld, The Chemical Brothers, Deep Dish, DJ Shadow, Carl Cox, Paul Van Dyk, Faithless, Fatboy Slim, Moloko, Timo Maas, Kosheen, Primal Scream, Pete Tong, Paul Oakenfold, Tiesto,

Cream na IbizieCreamfields

Międzynarodowa historia serii klubowych nocy pod nazwą Cream ma swoje korzenie rzecz jasna na Ibizie, gdzie pierwszą imprezę zorganizowano w 1994 roku. Każdego czwartku w klubie Amnesia na tej wyspie, przez cały sezon odbywają się legendarne imprezy na które zatrudniani są, na zasadzie rezydentów topowi DJe, a zabawa trwa od 23.00 do przynajmniej 7.00 rano. Corocznie cykl imprez gromadzi około 65 – 70 tys. osób. Licencjonowane i współorganizowane przez Cream eventy wakacyjne na mniejszą skalę odbywają bądź odbywały się także na Cyprze (Ayia Napa) i kilku mniejszych, greckich wyspach, na Teneryfie, w Hiszpanii i na Majorce.

Cream – wydawnictwa

Od 1995 roku firma wydaje też swoje kompilacje i płyty. „Cream Live”, pierwsze wydawnictwo jakie ukazało się na rynku sprzedało się w ilości 250 tys. egzemplarzy. Przez kolejne lata fani mogli nabyć 20 kolejnych składanek, których dystrybucją od 5 lat zajmuje się Virgin Records. Wszystkie sprzedały się w nakładzie ponad 2 milionów sztuk, a popularność tych wydawnictw przyczyniła się do rozszerzenia oferty o kompilacje „Cream Collects” i „Cream en el Mar”. Wydawaniu kompilacji towarzyszy też działalność Cream Records, która niczym zwykła wytwórnia płytowa zajmuje się wyszukiwaniem i promowaniem producentów muzyki dance. „I wanna be u” Chocolate Puma, „You take my breath away” SuReaL czy “Shiny disco balls” nagrane przez Who Da Funk to hity wydane właśnie przez wytwórnię Cream, a rozprowadzane po świecie, podobnie jak kompilacje, przez EMI, w ramach którego wydają również dobrze znane DJom labele: Positiva i Credence.
Działalność Cream przynosi bardzo wysokie dochody nie tylko samej firmie, ale i współpracującym z nią firmom. Dość wspomnieć, że w rodzinnym Liverpoolu lokalna gospodarka uzyskuje z clubbingu na wielką skalę 1,5 mln funtów rocznie!

Creamfields w Polsce

Po raz pierwszy festiwal Creamfields zawitał do Polski w 2003 roku. Na terenie dawnego lotniska Bagicz pod Kołobrzegiem bawiło się 20 tysięcy osób. Po raz pierwszy dla polskich klubowiczów zagrali min: Chicane, Roni Size & MC Dynamite, Dirty Vegas, Sasha, Timo Maas, Sonique, Dave Clark. Wielką popularnością cieszyła się tzw Scena Ulicy, na której zaprezentowałą się ówczesna czołówka krajowego hip-hopu.
O Portalu | Reklama | Patronaty | Współpraca | Redakcja | Kontakt
Copyright © 2006 dlastudenta.pl